Cookie

5 Temmuz 2011 Salı

Yazarlarımız e-kitap için ne diyor?


İnci Aral

Kitapseverlerin yakından tanıdığı çağdaş kadın yazarlardan İnci Aral da kitabın sanal ortama uyarlanmasını teknolojiye ve yeniliklere çok ilgi duyan genç kesim için çok olumlu olduğunu söyledi. Aral, bir yazar ve okur olarak e-kitaba bakışını şöyle anlattı:1

''Yazar olarak, e-kitap formunun günümüz okuru için ciddi bir seçenek oluşturduğunu ve edebiyatımıza ilgiyi canlandıracağını umuyorum. Çantada, cepte, her yerde, her zaman taşınabilmesi ve kolayca ulaşılması açısından çok pratik. Yenilikleri seviyorum ama ben okur olarak şimdilik klasik kitaptan vazgeçeceğimi sanmıyorum. Aslında bir tercih de gerekmiyor. Yerine, zamanına göre her ikisi de okunabilir.''

Yavuz Ekinci

Yazı tarihinin en önemli ve üçüncü buluşunun da e-kitap olduğunu söyleyen Ekinci:1

''... e-kitapla birlikte zemin olarak kullanılan kağıda da ve zemin üzerine mürekkep yardımıyla yazı yazmaya yarayan baskı ve diğer araçlara da ihtiyaç kalmadı. Bence e-kitap geliştirilmeli, teşvik edilmeli ve kullanılmalıdır.''

Mario Levi

Yazar Mario Levi ise tüm gördüklerine ve yaşadıklarına rağmen kendisini 20. yüzyıla ait bir insan olarak hissettiğini, ancak şu andaki duygusunun kendisine basılı kitap aidiyetinin kolay kolay değişmeyeceğini söylettiğini dile getirdi.1

''Böyle olunca da e-kitaplar karşısındaki duruşum elbette, çok sık tekrarlandığından ve dile getirildiğinden bana artık biraz da içi boşaltılmış gibi gelen bir dizi klişeden oluşuyor. Ben bir kitaba dokunmak istiyorum, kitabı hissetmek, evimin duvarlarında görmek istiyorum... Bütün bu sorular kafamın bir köşesinde dursa da çok çok uzun bir süre için bir e-kitap okumayacağıma söz veriyorum. Okumaya ihtiyaç duymayacağıma da. Kendi kitaplarım dahil.''

Hakan Günday

''Az'' adlı romanıyla aynı anda e-kitabı da çıkan yazar Hakan Günday, teşvik edilmesi gereken bir şey varsa, onun da okumak olduğuna işaret ederek:1

''İster hologramlarla gökyüzünden, isterse de sprey boyalı bir duvardan olsun, nereden okunduğu kimin umurunda?''


Referanslar: 1) http://www.istanbulgercegi.com/Ekitap-basili-kitabin-sonu-mu-_haber_15652.html

Hiç yorum yok:

Creative Commons Lisansı
N. Erhan Üzümcü isimli yazarın DBOOKMARKS başlıklı eseri bu Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
http://dbookmarksblog.blogspot.com.tr bağlantısındaki esere dayalı olarak.